RMS ir gatavs atjaunot mikroautobusu satiksmi

Neraugoties uz Rīgas domes satiksmes departamenta (RDSD) izdoto rīkojumu, ka no šī gada 8. jūnija ir atceltas braukšanas maksas atlaides zilajos minibusu maršrutos, SIA ”Rīgas mikroautobusu satiksme”(RMS) ir gatava pakāpeniski atjaunot mikroautobusu satiksmi Rīgas pilsētas maršrutos.

RMS ir gatavs pakāpeniski atsākt braukšanu maršrutos no šī gada 10. jūnija, kad valstī tiks atcelta ārkārtas situācija, taču joprojām gaida jaunu Rīgas pilsētas izpilddirektora (RPI) rīkojumu, kā to paredz savstarpēji noslēgtais līgums ar RP SIA “Rīgas satiksme” (RS) un iepriekš RPI pieņemtie rīkojumi. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars, komentējot esošo situāciju, ir izbrīnīts: “Esam pārsteigti, ka RD atbildīgais departaments, nekonsultējoties ar mums, vienpersoniski ir pieņēmis lēmumu, kas turpmāk ietekmēs ikviena rīdzinieka pārvietošanās iespējas  ar sabiedrisko transportu pilsētā un finansiālo situāciju. 

“Mēs bijām gatavi atjaunot mikroautobusu satiksmi jau 12. maijā, kad valstī tika mīkstināti vairāki ierobežojumi saistībā ar COVID-19, nosūtot savus priekšlikumus gan RPI, gan RS, vienlaikus apliecinot Satiksmes ministrijas (SM) izdotā rīkojuma prasību ievērošanu,  taču no RD atbildīgā departamenta atļauju atsākt nesaņēmām. Tāpēc vēlos uzdot retorisku jautājumu, vai RD attiecībā pret saviem sadarbības partneriem un iedzīvotājiem šādā veidā demonstrē labas pārvaldības principus?”

Tāpat uzņēmums nesaprot, kas notiks ar četriem “Rīgas satiksme” (RS) atsevišķiem maršrutu reisiem – 28., 34., 57. un 59. (viss maršruts), kurus līdz ārkārtējās situācijas izsludināšanai valstī apkalpoja RMS un kur darbojās Rīgas domes piešķirtās atlaides, jo šajos maršrutos pasažieru skaits bija mazs un braukt ar lielajiem autobusiem bija nerentabli.

Pasažieri joprojām raksta, zvana un jautā, kad beidzot atsāks kursēt minibusi un ekspresbusi, lai atkal varētu ērti un ātri nokļūt uz darbu, jo RS transports nav pieejams visos Rīgas mikrorajonos. Taču līdz šim brīdim no pašvaldības neesam saņēmuši konkrētu atbildi ar rīcības plānu un nesaprotam, kad un kā atsākt paaugstināta servisa pakalpojuma sniegšanu rīdziniekiem pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas.

Vai RD atbildīgais departamenta vadītājs, kurš pieņēma tik sasteigtu un nepārdomātu lēmumu bez konsultēšanās ar RMS un iedzīvotāju aptaujas, padomāja par tūkstošiem rīdzinieku, kuri būs spiesti meklēt citus risinājumus, lai nokļūtu uz darbu un mājām, kā arī par haosu, kas radīsies mikroautobusu krāsojuma dēļ, jo tieši RMS minibusa vadītāji būs tie, kuriem būs jāskaidro, ka RD atlaides vairs nedarbojas? 

Uzņēmums pauž nožēlu, ka gadiem ieguldītais darbs – Rīgas pilsētas maršrutu tīkla veidošana sadarbībā ar RS, lai iedzīvotāji varētu ērti un ātri pārvietoties ar sabiedrisko transportu pilsētā, tiks iznīcināts. 

Vairākos maršrutos RMS minibusi nodrošināja unikālos savienojumus– 203. Jugla-Pļavnieki, 204. Stacijas laukums-Ķengarags-Jugla, 214. Centrālā stacija-Dreiliņi, 224. Stacijas laukums-Mangaļsala, 263. Mežciems-Šampēteris, 271. Mežciems-P. Stradiņa slimnīca, 300. Stacijas laukums-Vecdaugava,341. Centrs-lidosta un 370. Imanta-Pļavnieki,  lai pasažieri var ātri un ērti pārvietoties pa pilsētu bez pārsēšanās. 

Šo unikālo maršrutu galvenais mērķis bija nodrošināt rīdziniekiem ērtu un ātru sabiedriskā transporta sistēmu, pakalpojuma kvalitāti, pieejamību un mobilitāti, lai rīdzinieki būtu apmierināti un privāto automašīnu vadītājus motivētu pārsēsties uz sabiedrisko transportu, jo cita ērta un ātra sabiedriskā transporta veida, kā, piemēram, metro pilsētā nav. Tāpēc vēlamies vērst pašvaldības pārstāvju uzmanību uz pārdomātu lēmumu pieņemšanu, kas balstīti uz savstarpēju viedokļu apmaiņu, lai panāktu visefektīvāko un iedzīvotājiem labvēlīgāko gala rezultātu sabiedriskā transporta pieejamības nodrošināšanas jautājumos